MIRJAM MUŽENIČ – RTV SLOVENIJA

Kronološki pregled 

Dne 14.3.2009 sem pisno sporočila nadrejenim, da bom kandidirala za evropsko poslanko. Odg. urednik informativnega  programa TV Gerič mi je pisno zaželel srečo (takrat še ni vedel, na kateri listi bom kandidirala)

Ko je 26.3. predsednica LDS Kresal objavila listo kandidatov z mojim imenom, so mi na TV objavili zadnji prispevek. 

Dne 30.3. je Gerič pisno odredil moj suspenz. Vse do začetka volilne kampanje sem bila vsak dan na delovnem mestu, nadrejenim predlagala prispevke s svojega območja in tematskega področja. Delati nisem smela! Vsa komunikacija se je vrtela le okrog trditve vodstva RTV, da sem politično kontaminirana in neprimerna za objektivno poročanje ter delo v informativnem programu.

Dne 21.4. sem dobila vabilo,  naj pridem po novo pogodbo o zaposlitvi. Odvetnik je RTV pisno opozoril, da je bilo dotedanje  ravnanje vodstva RTV v mojem primeru nezakonito in v nasprotju z ustavo ter pozval, naj se takega početja v prihodnje vzdrži.

Za čas volilne kampanje sem porabila svoj redni letni dopust, 25 delovnih dni,  in tako spoštovala interni pravilnik RTV, ki kandidatom v času volilne kampanje prepoveduje prisotnost pred mikrofonom in   kamero. ( Ta pravilnik je vodstvo RTV 16.6. neuspešno poskušalo  spremeniti tako, da bi mene kaznovalo s 4 letno prepovedjo dela v informativnem programu) To je bil poskus, da bi z internim pravilnikom zavestno »uzakonili » nezakonito ravnanje z mano in to za nazaj!
Po volitvah, dne 9.6., sem v kadrovski službi RTV izvedela, da je moja pogodba o zaposlitvi veljavna, da imam torej nespremenjen status dopisnice iz zamejstva, da pa se po odločitvi vodstva RTV ne smem vrniti v informativni program in da me bodo premestili v regionalni RTV center v Kopru na delovno mesto, ki ni v stiku z informativnim programom. Temu sem ugovarjala.

Vsak dan sem bila na svojem delovnem mestu, dnevno obveščala nadrejene o dogajanju v mojem delovnem prostoru, predlagala prispevke, vendar brez vsakega odziva. Delati torej nisem mogla oz. nisem smela.

Tak odnos do mene in mojega dela, potem, ko sem v RTV korektno, pošteno in z vso predanostjo delala polnih 30 let, je načel moje zdravje. Ves julij in avgust sem bila na bolniški, v avgustu s sklepom zdravniškega konzilija.

Med odsotnostjo sem na domači elektronski naslov prejela tudi dve pismi odg. urednika Geriča z vsebino šikaniranja, kar zagotovo ni pripomoglo k mojemu okrevanju. V medijih so se vrstili prispevki o meni in moji zgodbi, velika večina meni v podporo, z  maloštevilnimi izjemami. RTV se je oglašala z nekorektnimi in celo lažnimi izjavami. 
Prejela sem tudi številna pisma podpore in solidarnosti uglednih posameznikov iz Slovenije in tudi tujine.

Dne 6.7. sem pri Delovnem in socialnem sodišču v Ljubljani vložila zahtevo za varstvo pravic

Dne 30.7., torej med mojo bolniško odsotnostjo, je vodstvo RTV mojemu odvetniku izročilo novo pogodbo o zaposlitvi v regionalnem RTV centru v Kopru na izmišljenem oz. prav za to priložnost ustvarjenem delovnem mestu. Pogodbe nisem podpisala.
Tega dne je na sestanku z mojim odvetnikom odg.urednik Gerič izjavil, navajam, »da se Mirjam Muženič na svoje delovno mesto ne bo vrnila niti v primeru drugačne sodne ali druge odločbe.«

Po vrnitvi z dvomesečne bolniške sem bila povabljena na pogovor k generalnemu direktorju Guzeju. Povedal je, da se po soglasni odločitvi odg. urednika Griča, direktorja TV Možine in koordinatorja dopisniške mreže Lamprehta ne smem vrniti v informativni program. Ponudil mi je aneks k veljavni pogodbi dopisnice iz zamejstva, po kateri naj bi prihodnji dve leti poročala le o običajih in navadah zamejcev ter pripravljala oddaje o »Junakih našega prostora in časa«. Odgovorila sem, da sprejmem, vendar le pod pogojem, da ob tem opravljam tudi svoje redno dopisniško delo. Do marca letos sem namreč, poleg delovnih obveznosti, samoiniciativno poročala tudi o navadah in običajih ter uglednih predstavnikih Slovencev v Italiji, med njimi še posebej o pisatelju Borisu Pahorju. Generalni direktor Guzej je vztrajal pri svojem, zato aneksa nisem podpisala.
Agonija se je nadaljevala do mojega odhoda na ponovno bolniško in po eno tedenski odsotnosti »po starem naprej«

17.9. sem pri Delovnem in socialnem sodišču v Ljubljani vložila tožbo zoper RTV, v kateri zahtevam vrnitev na svoje delovno mesto in odškodnino.

V odgovoru na tožbo je RTV navedla vrsto prirejenih trditev in tudi laži.
Dne 16.10. sem po elektronski pošti prejela pismo urednica Prvega programa Radia Pirc, da lahko začnem delati za oddajo Sotočja večerno nočnega programa, istega dne pa mi je odg. urednica slov. programa TV Koper Segulin ( ki ni moja neposredno nadrejena in sodi v drugo organizacijsko enoto RTV) ponudila še pripravo TV dokumentarca o Cirilu Zlobcu.

Dne 20.10. sem znova odšla na bolniško- razlogov zagotovo ni treba posebej navajati.

Še pred tem sem bila obveščena o sklepu vodstva RTV, da z internim razpisom na moje, torej že zasedeno delovno mesto, zaposli novega človeka. Na odvetnikovo pisno opozorilo, naj tega ne naredijo, ni bilo odgovora, zato sem  pri Delovnem in socialnem sodišču v Ljubljani vložila predlog za začasno odredbo. Sodišče je to zahtevo zavrnilo in hkrati izdalo začasno odredbo, po kateri mi je RTV dolžna takoj zagotoviti delo po veljavni pogodbi o zaposlitvi in sem ga opravljala do marca letos.

RTV je temu ugovarjala, med drugim tudi s trditvami, da nočem sprejeti oz.,da odklanjam ponujeno delo. Po vrnitvi z bolniške 23.11. sem ugotovila, da sta mi direktor Radia Vasle in odg.urednica TV Koper Segulin pisala na elektronski naslov službenega računalnika v pisarni, v katerega pa od doma nimam vpogleda. Za ponudbi torej sploh nisem vedela in se  zato tudi nisem mogla odzvati. 
Tako izkrivljeno in zavajajočo informacijo je RTV dne 20.11. tudi v sporočilu za javnost poslala medijem.

Ko sem se 23.11. vrnila z bolniške, sem o tem obvestila svoje nadrejene in odgovorila piscem treh ponudb za delo, ki je seveda zelo omejeno in skrbno umaknjeno od informativnega programa. Napisala sem, da ponudbe, ki so skladne z veljavno  pogodbo o zaposlitvi, sprejemam in da bom ponujeno delo z veseljem opravljala. Doslej sem dobila le odgovor urednice prvega programa Radia Pirc, da se ponovnega sodelovanja veseli. Ostali molčijo, vsaj za zdaj!

DOPOLNJENO: 

Minuli teden je Delovno sodišče v Ljubljani zavrnilo ugovor RTV na sklep istega sodišča, ki je z začasno odredbo odredilo, da mi mora RTV omogočiti vrnitev na staro delovno mesto in opravljanje dela, ki sem ga delala do marca 2009. Možen je ponovni ugovor, kar odločanje prenese na Višje sodišče.

Dne 26.11.2009 sem pisno ponudila svoje sodelovanje urednici Tretjega programa radia Slovenija Bevc, ki je ponudbo z veseljem sprejela.

Dne 30.11. 2009 sem v Trstu spremljala delovni obisk ministrice za kulturo ge. Širca in ministra za Slovence v zamejstvu g. Žekša, vendar le za potrebe tedenske radijske oddaje Sotočja.

Iztekel  se je osmi mesec, kar nisem smela delati svojega dela! 
Plačo prejemam redno!

Koper, 1.12.2009                                           Mirjam Muženič

